Wie is wie

Bart Merlevede

Bart Merlevede (1977)  studeerde af als muziektherapeut aan Hogeschool Zuyd te Sittard (NL). Hij werkte jarenlang in diverse reguliere settings psychiatrie (kinder en jeugd, volwassenen, ....) en werkt momenteel vanuit zijn eigen praktijk voor muziektherapie. Hij leidde muziek op schoot sessies en kleuterkampen als medewerker binnen het team van Tuimeloor te Gent. Vandaag leidt hij zijn eigen kampjes en muziek op schoot sessies in Brugge. Daarnaast geeft hij les aan onthaalouders, begeleiders buitenschoolse kinderopvang en binnen diverse hogescholen als gastdocent muziek en therapie. Tot op vandaag is hij de bezieler van en verantwoordelijk voor de organisatie, voorbereiding en begeleiding van alle projecten van Tamboeri.

An Goegebeur

An geeft reeds 26 jaar les in het lager onderwijs. Ze volgde een opleiding notenleer, gitaar, piano en harmonie aan het conservatorium in Brugge en zingt in het koor van Jozef Sercu. Daarnaast ging ze met Compagnie Cecilia door gans Vlaanderen op Tournee met hun productie 'De Soldaat-facteur en Rachel'. An is dynamisch, gedreven, gepassioneerd door het werken met kinderen en door muziek en kunst.

Sieglinde Heymans

Sieglinde Heymans is kleuterjuf en volgde de post graduaat opleiding 'muziek met het jonge kind' en de Tamboeri opleiding 'muziek begeleider'. Ze houdt van opera, van zingen, bewegen, creatief aan de slag gaan met materiaal en alles wat daar tussenin ligt. 

Liesbeth Staelens

Liesbeth begeleidt als freelance medewerker muziek kampjes voor Tamboeri en geeft workshops en nascholingen. Ze werkt als muziektherapeut met volwassenen in PC Gent Sleidinge en heeft reeds heel wat ervaring met kinderen. Voor haar stage is ze naar Nepal gegaan, waar ze anderhalf jaar met kinderen met autisme, met straatkinderen en met kinderen met een handicap gewerkt heeft. Ze heeft ook in Nepal en in India initiaties muziektherapie in ziekenhuizen gegeven, en in beide landen samengewerkt met NGO's. Het project is nog steeds lopende en wordt verder gesubsideerd vanuit België en vanuit Engeland. Hiervoor doet ze ook jaarlijks een project- en inleefweek vol muziek in scholen in West-Vlaanderen. Piano heeft Liesbeth van bij de geboorte meegekregen, later voegde ze er zelf gitaar, viool en slagwerk aan toe. Ze componeert ook graag en werkte reeds samen met Theater 12 voor een inclusief muziektheater.

Luciano Furia

 Met het aanbieden van kwalitatieve kunst educatie voor ogen studeerde Luciano verschillende vormen hiervan, om deze met elkaar te verbinden. Hij startte met 'beeldende kunst' en vervolgde dit met 'beeldende therapie'. Na deze opleiding startte Luciano de opleiding 'muziektherapie' om muziek en beeld te integreren en zo de innerlijke belevingswereld bij kinderen te exploreren,waar nodig te ondersteunen en te versterken met beeld en/of muziek. Tijdens zijn stage bij vzw Tamboeri werd hij betoverd door de wereld van 'muziek met het jonge kind'. Daarom volgt hij nu een bijkomende opleiding kleuteronderwijs aan de Artevelde Hogeschool te Gent in combinatie met het unieke postgraduaa 'muzische vorming voor jonge kinderen' te Mechelen. Luciano heeft hiernaast veel oog voor zorg, veiligheid en het positieve in ieder mens. Dit nodigt kinderen uit om de wereld van muziek en expressie te ontdekken en zich te ontwikkelen.

  • E-mail:

Ireen Shan

Ireen studeerde in juli 2015 af als muziektherapeut aan Hogeschool Zuyd te Heerlen. Ze speelt sinds jonge leeftijd piano en later tijdens haar studies leerde ze gitaar erbij. Verder was ze ook de leadzangers in een band van de muziekacademie Tongeren.
Naast muziektherapie, volgt ze ook dans- en bewegingstherapie in Agape te Koolskamp. Dans is namelijk ook een passie van haar. Ze heeft op jonge leeftijd ballet gevolgd en op volwassen leeftijd salsa.
Ireen heeft een groot hart voor kinderen! Ze houdt ervan om met deze doelgroep te werken omwille van hun speelsheid en spontaniteit. Ze hecht voornamelijk waarde aan de optimale ontplooing van kinderen, het kader scheppen zodat ze zich goed in hun vel kunnen voelen en binnen bepaalde grenzen kunnen experimenteren en spelen.

Het Tamboeri team

Ons geweldig tamboeri team! Passie voor zorg, muziek en pedagogie van het jonge kind.

Kristel Geers

Kristel Geers werkt aan de VIVES hogeschool binnen de afdelingen lerarenopleiding en de opleiding tot wellness consulent en doceert er vakken als relaxatie, psychologie, ontwikkelings psychologie enz... .
Ze leidt haar eigen praktijk te Brugge als Centering® practitioner/psychologe.
Ze houdt ervan om -vanuit speelsheid en echtheid- te werken met mensen, zowel groot als klein, in groep of individueel. Diverse studies,opleidingen en haar ervaring brachten haar inhoud, bewustwording en inzichten hierin. Haar opgedane ervaring en knowhow deelt ze dan ook graag en met hart en ziel met anderen.
Gevolgde opleidingen : Centering® Practitioner ( 4 jarige intense opleiding gevolgd aan Souldance Academie) / Psychologe (RUGent) / Kleuterleidster (KHBO Brugge)

Jo Zanders

Jo Zanders is geboren in 1975 en begon te drummen op zijn 8 en opnieuw op zijn 15. Toen hij 20 was, werd percussie zijn passie. 
Jo startte met Marokkaanse beats en grooves op de bendir en darbouka, dankzij Luk Mishalle en Abddellah Marrakchi. Nadien trok hij naar Salvador en Recife in Brazilië en leerde daar de pandeiro kennen dankzij Claudio Santana. Vanaf dan was zijn liefde voor de tamboerijn geboren.

Hij speelt ook in de hedendaagse folkgroep Dazibao en in enkele duo's en trio's. Hij was medeoprichter verschillende percussiefanfares onder andere; Belgian Bagpipe Groove Experience, Lokomotiv, Fanfakids, ...

De Batterij is zijn Leuvense eenmansorganisatie  waarin alles draait rond (zelfgebouwde) drums en een origineel repertoire.  Ze is ontstaan om de productie en het management van eigen groepen en projecten te realiseren. De Batterij laat een breed publiek kennismaken met “the pure joy of drumming together”. Dit laatste gebeurt door het spelen van concerten (vaak in de publieke ruimte), het organiseren van lessen, het geven van workshops of het begeleiden van projecten op maat.

Alle groepen & projecten worden gekenmerkt door een stevige DIY-attitude en een sterk persoonlijke artistieke visie, wars van modes en trends.

Mia Nollet

(Beeldende nascholing en workshops) begeleidt al jaren navormingen in opdracht van Mooss vzw, Wisper vzw, het Eekhoutcentrum, Pedavoost vzw, Zzmogh vzw en de pedagogische begeleidingsdienst van het GO en voor verschillende hogescholen. Gedurende 10 jaar deed ze ervaring op in gewoon onderwijs, ervaringsgericht, Freinet, Steiner en BuSo. 

Virginie Reina

Virginie Reina is een ervaren docente Frans, zang en theater.